Direct Mailing HP Koffiemomentje

Opdrachtgever: Hamilton Bright
Hamilton Bright vroeg ons een concept te ontwikkelen voor hun klant Hewlett-Packard. HP verkoopt naast computers en printers ook inktcardridges via kantoorvakhandels. Het merk wilde deze retailers bedanken voor hun vertrouwen én meer informatie geven over hun inktcardridges om te voorkomen dat ze namaaktoners zouden verkopen. En dat met een opvallend concept.

Koffie verovert ieders hart. En iets lekkers bij de koffie helemaal. Het HP Koffiemoment was geboren. We stuurden de retailers zes maanden lang elke maand een exclusieve traktatie, met liefde gemaakt door een thuisbakker uit Hilversum. In het pakket zat ook een persoonlijke code, waarmee de retailers konden inloggen op de bijbehorende website. Op die website stonden zes vragen over inktcardridges. Hadden ze alle vragen goed, dan maakten ze kans op een koffiemachine van Nespresso. Een leuke manier om je kennis bij te spijkeren! De respons was gemiddeld 54% per mailing. Missie geslaagd.